Jak wymienić filtr wody w ekspresie Melitta?

01
Lis
2024

Utrzymanie ekspresu do kawy w czystości powinno być kluczowym zadaniem każdego jego użytkownika. Starannie utrzymany ekspres nie tylko umożliwia nam przyrządzanie doskonałej kawy, ale także zdecydowanie wydłuża jego żywotność. Istotną częścią konserwacji ekspresu jest stosowanie filtrów wody. W poniższym poradniku opisujemy, jak i kiedy należy wymieniać filtr w ekspresie marki Melitta.

 

Dlaczego należy filtrować wodę w ekspresie do kawy?

Kiedy przygotowujemy kawę w ekspresie Melitta, wapń i magnez zawarte w wodzie mogą osadzać się i tworzyć tzw. kamień, który może negatywnie wpływać na działanie urządzenia i smak kawy. Zastosowanie wkładów filtrujących, które oczyszczają wodę z nadmiaru substancji rozpuszczonych, jest skuteczną metodą na zapobieganie powstawaniu takiego osadu. Melitta proponuje filtr wody Melitta Pro Aqua, zalecany do wszystkich automatycznych ekspresów tej marki. 

 

Podczas używania ekspresu do kawy Melitta, kluczowym aspektem jest dbałość o higienę urządzenia. Woda, której używamy do przygotowywania naszej codziennej kawy, zawiera wapń i magnez, które mogą powodować osadzanie się kamienia w naszym ekspresie. Nie tylko skraca to żywotność naszego ekspresu, ale też negatywnie wpływa na smak naszej kawy. Dlatego korzystanie z filtrów wody, takich jak Melitta Pro Aqua, jest niezwykle istotne. Używając filtrów Melitta, możemy ograniczyć tworzenie się osadu wapiennego wewnątrz ekspresu, co przekłada się na dłuższą żywotność urządzenia.

 

Jak prawidłowo wymienić filtr wody w ekspresie Melitta?

Za każdym razem, kiedy musisz wymienić filtr wody w swoim ekspresie Melitta, ważne jest, aby to zrobić prawidłowo. Najpierw, zanurz nowy filtr w świeżej wodzie na kilka minut. Następnie, w menu ekspresu przejdź do sekcji "Konserwacja", wybierz "Filtr" i "Zakładanie filtra". Twój ekspres kieruje Cię przez cały proces, a nawet automatycznie dostosowuje poziom twardości wody do nowego filtra.

 

Kiedy i jak często należy wymieniać filtr w ekspresie Melitta?

Zazwyczaj filtr Melitta Pro Aqua powinien być wymieniony po przefiltrowaniu około 50 litrów wody lub co około 2 miesiące. Na szczęście, ekspresy Melitta informują o konieczności wymiany filtra, więc nie musisz samodzielnie tego monitorować. Komunikat informujący o potrzebie wymiany filtra nie sprawi, że ekspres przestanie działać, nadal będziesz mógł go użytkować.

 

Jaki rodzaj wody powinienem używać w moim ekspresie do kawy?

Najlepsza woda do używania w ekspresach do kawy to zwykła woda kranowa lub woda źródlana. Unikaj używania wody mineralnej, która ma zbyt wiele substancji rozpuszczonych i nie będzie odpowiednio przefiltrowana przez filtr ekspresu. Innym dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z dzbanków filtrujących z wymiennymi wkładami - wówczas możesz zrezygnować z filtra do wody w ekspresie. Jednak pamiętaj, że filtry w dzbankach muszą być wymieniane znacznie częściej niż filtry w ekspresach do kawy. 

Baza wiedzy poradnik serwisowy

Zbyt miękka woda w ekspresie do kawy

Zbyt miękka woda w ekspresie do kawy

Jakość wody odgrywa znaczącą rolę w procesie parzenia kawy. Woda filtrowana nie zmienia smaku i aromatu kawy oraz zmniejsza ryzyko powstawania kamienia w ekspresie do kawy. Nie powinno zatem dziwić, że coraz częściej sięgamy po sprawdzone rozwiązania, jakimi są dzbanki filtrujące, filtry wody w ekspresie do kawy czy stacje uzdatniania wody. Należy jednak wiedzieć, że zbyt miękka woda również nie jest najlepszym pomysłem.

Dowiedz się więcej
Możliwe awarie ekspresów Saeco

Możliwe awarie ekspresów Saeco

Ekspres do kawy, jak każde urządzenie czasem może odmówić posłuszeństwa. Zdarza się, że usterka jest na tyle duża, że musimy odesłać go do serwisu i oddać w ręce specjalistów. Są jednak sytuacje, w których sami możemy poradzić sobie z zaistniałym problemem. Poznaj najczęstsze awarie w ekspresach do kawy SAECO, i dowiedz się, jak im sprostać.

Dowiedz się więcej
Pierwsza pomoc - Ekspres kolbowy

Pierwsza pomoc - Ekspres kolbowy

Nie zawsze problemy z ekspresem kolbowym muszą oznaczać odsyłanie urządzenia do serwisu. W wielu przypadkach możemy zaradzić im w naszych domach, przeprowadzając odpowiednie czynności. Te czynności nazywamy pierwszą pomocą.

Dowiedz się więcej

Gdzie zostało zakupione Twoje urządzenie?

Formularz zgłoszenia urządzenia do serwisu ekspresów i młynków do kawy w serwisie Konesso
Krok
Wpisz markę ekspresu i wybierz model
Wpisz markę i model ekspresu
Podaj login lub adres email używany w sklepie Konesso.pl
Podaj numer faktury / paragonu będący dowodem zakupu urządzenia
Wybierz z listy rodzaj usterki
Wybrany rodzaj i opis usterki pomogą nam szybciej zdiagnozować przyczynę jej występowania co znacznie skróci czas naprawy.

Wybierając ten sposób nadania urządzenia samodzielnie dostarczysz spakowane urządzenie do jednego z dostępnych punktów DPD Pickup w Twojej okolicy. Otrzymasz także etykietę nadawczą którą należy wydrukować i nakleić na paczkę.


Dostępne punkty DPD

Wybierając ten sposób nadania urządzenia kurier DPD zostanie zlecony przez serwis i odbierze urządzenie ze wskazanego przez Ciebie adresu w zleceniu. Otrzymasz etykietę nadawczą którą należy wydrukować i nakleić na paczkę.


Inny adres:

Wybierając ten sposób nadania urządzenia samodzielnie zlecisz kuriera który odbierze od Ciebie paczkę i nadasz ją pod wskazany niżej adres serwisu:


ul. Świerkowa 9B
37-464 Stalowa Wola

Wybierając ten spoósb dostawy urządzenia decydujesz się na osobistą wizytę w naszym serwisie dostępnym pod adresem:


ul. Świerkowa 9B
37-464 Stalowa Wola


Dane zgłaszającego:

 

Adres odbioru: