Możliwe awarie ekspresów Nivona i Melitta

05
Wrz
2023

Ekspres do kawy, jak każde urządzenie czasem może odmówić posłuszeństwa. Zdarza się, że usterka jest na tyle duża, że musimy odesłać go do serwisu i oddać w ręce specjalistów. Są jednak sytuacje, w których sami możemy poradzić sobie z zaistniałym problemem. Poznaj najczęstsze awarie w ekspresach do kawy Nivona i Melitta, i dowiedz się, jak im sprostać.

Nadmierne wydobywanie pary z boku urządzenia. Charakterystyczne pyknięcie z okolicy bloku. Woda i kawa lecąca do tacki.

Przyczyna: Przyczyną tych problemów może być zbyt mocna filtracja wody, zbyt drobno zmielona lub mocno pyląca kawa.

Rozwiązania: Wyciągnij moduł zaparzający i sprawdź stan drugiej uszczelki oring znajdującej się na kolanku. Jeżeli jest pęknięta, należy ją wymienić. Jeśli uszczelka jest cała, ekspres należy odesłać do serwisu.

Komunikat "Uzupełnij wodę". Pojawia się wężyk z wodą.

Przyczyna: Powodem może być mocno zakamieniony ekspres lub suchy filtr.

Rozwiązania: Należy ponownie odkamienić ekspres przy wyciągniętym filtrze i zastosowaniu większej ilości odkamieniacza. Odkręcony filtr umieść w wodzie i naciśnij lekko 2-3 razy w celu napełnienia go wodą. Tak przygotowany filtr umieść ponownie w ekspresie. Przy pierwszym uruchomieniu ekspresu może to być również problem "suchego filtra", który przed zamontowaniem należy odpowiednio namoczyć. Jeżeli ekspres wyświetla komunikat i woda leci do tacki, prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz. Wyciągnij filtr wody i sprawdź, czy w dalszym ciągu wyświetla się komunikat. Dodatkowo sprawdź, czy gniazdo pod zbiornikiem wody nie jest zatkane.

Różnice w ilości przygotowanej kawy

Przyczyna: Dysproporcja w ilości napoju występuje w każdym modelu, który posiada Dual Spumatore. Jest to spowodowane tym, że spienione mleko jest uzależnione od ilości powietrza. Dodatkowo ważną kwestią jest to, że ekspres wykorzystuje jeden przewód, który dopiero na końcowym etapie jest rozgałęziony na dwa otwory dozujące kawę. Różnica w ilości może wynikać z tego, że w jednym z otworów zbierze się nieco więcej powietrza. Problem ten często pojawia się w modelach Nivona 821. Różnica 10-20% jest zupełnie normalna.

Zalany młynek

Przyczyna: Zdarza się, że od momentu zalania urządzenia przez długi czas działa poprawnie, jednakże z czasem zaczyna dochodzić do nagłych uszkodzeń. Obecność rdzy na żarnach młynka, której występowanie wskazuje na obecność wilgoci.

Ekspres robi mniej kawy, niż powinien

Przyczyna:Przyczyną może być zbyt mocno przefiltrowana woda, zbyt drobno zmielona lub mocno pyląca kawa.

Rozwiązania: Wyciągnij moduł zaparzający i sprawdź stan uszczelki oring - 1 na zaparzaczu, drugi na kolanku. Jeśli oring jest uszkodzony, należy go wymienić, jeśli uszczelka jest cała, ekspres należy odesłać do serwisu.

Młynek nie działa, nie mieli kawy

Przyczyna: Możesz oczyścić młynek i ustawić go na grubsze mielenie. Jeśli młynek uległ zalaniu wodą, ekspres należy odesłać do serwisu.

Rozmoknięte krążki kawowe.

Przyczyna: Na suchość i spójność krążków duży wpływ ma to, jaką moc kawy w ziarenkach ustawimy. Im mniej ziarenek wybierzemy, tym ekspres namieli mniej kawy, co może spowodować, że krążki kawowe będą mniejsze i zrobią się rozmoknięte, a moc kawy będzie słabsza. Aby uzyskiwać suche i zbite krążki, należy zwiększyć moc przygotowanego napoju.

Ekspres zawiesza się podczas odkamieniania

Rozwiązania: Wyłącz urządzenie, odłącz z prądu, odczekaj chwilę i uruchom ponownie. Jeśli system rozpocznie pracę, ponownie wykonaj odkamienianie. Jeżeli to nie pomoże, ekspres należy odesłać do serwisu.

Komunikat "Opróżnij tacki"

Rozwiązania: W ekspresach Nivona serii 7 i 8 na końcu tacki ociekowej znajdują się dwa styki. Przestrzeń pomiędzy nimi należy wyczyścić i osuszyć. Należy pamiętać o tym, aby tackę opróżniać zawsze przy włączonym ekspresie.

Błąd nr 8

Rozwiązania: Na urochomionym urządzeniu należy wcisnąć switch odpowiedzialny za sygnał obecności zaparzacza, po jego wciśnięciu i przytrzymaniu "oszukujemy" ekspres, zaparzacz jest w urządzeniu, napęd powinien przejechać i się wypozycjonować (wtedy jest możliwość włożenia zaparzacza). Jeśli usterka nie będzie tylko przyczną złego wypozycjonnowania i będzie słychać narastający dźwięk należy zwolnić switch i zalecana jest wizyta urządzenia na serwisie.

Migające kreski na wyświetlaczu ekspresu Nivona

Rozwiązania: Sprawdź zamknięcie pokryw, tacki, a także uchwytu na module zaparzającym.

Komunikat "Dolej wody"

Rozwiązania: Ekspresy Nivona serii 5, 6 i 7 mają pojemnościowy czujnik wody. Często wystarczy osuszyć czujnik i nie używać ekspresu przez ok. 24 godziny. Ekspresy serii 8 i 9 posiadają czujnik pływakowy. W tym przypadku można spróbować lekko uderzyć w pływak, który znajduje się w zbiorniku, aby się odblokował.

Ekspres nie spienia mleka

Rozwiązania: Wyczyść i sprawdź, czy spieniacz jest dobrze złożony.

Błąd nr 10

Rozwiązania: Prawdopodobnie ekspres wymaga aktualizacji systemu. Ekspres należy odesłać do serwisu.

Komunikat "Brak tacek"

Rozwiązania: Wyczyść i osusz przestrzeń pomiędzy stykami na tacce ociekowej.

Baza wiedzy poradnik serwisowy

Możliwe awarie ekspresów Lelit

Możliwe awarie ekspresów Lelit

Ekspres do kawy, jak każde urządzenie czasem może odmówić posłuszeństwa. Zdarza się, że usterka jest na tyle duża, że musimy odesłać go do serwisu i oddać w ręce specjalistów. Są jednak sytuacje, w których sami możemy poradzić sobie z zaistniałym problemem. Poznaj najczęstsze awarie w ekspresach do kawy Lelit, i dowiedz się, jak im sprostać.

Dowiedz się więcej
Odkamienianie ekspresu Saeco

Odkamienianie ekspresu Saeco

Poznaj szczegółowy przewodnik, jak odkamienić ekspresy Saeco – w szczególności modele Xelsis, Deluxe, GranAroma i Supreme. Zobacz, co należy przygotować, jak przebiega cały proces oraz jak uniknąć typowych błędów.

Dowiedz się więcej
Jak nie zepsuć ekspresu do kawy?

Jak nie zepsuć ekspresu do kawy?

Czynności, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niewinne, mogą prowadzić do poważnych awarii lub skrócenia żywotności twojego urządzenia. Zanim sięgniesz po kolejną filiżankę, zanurz się w naszym artykule i dowiedz się, jakich błędów unikać, by cieszyć się smakiem idealnej kawy przez długie lata.

Dowiedz się więcej
Zbyt miękka woda w ekspresie do kawy

Zbyt miękka woda w ekspresie do kawy

Jakość wody odgrywa znaczącą rolę w procesie parzenia kawy. Woda filtrowana nie zmienia smaku i aromatu kawy oraz zmniejsza ryzyko powstawania kamienia w ekspresie do kawy. Nie powinno zatem dziwić, że coraz częściej sięgamy po sprawdzone rozwiązania, jakimi są dzbanki filtrujące, filtry wody w ekspresie do kawy czy stacje uzdatniania wody. Należy jednak wiedzieć, że zbyt miękka woda również nie jest najlepszym pomysłem.

Dowiedz się więcej

Gdzie zostało zakupione Twoje urządzenie?

Formularz zgłoszenia urządzenia do serwisu ekspresów i młynków do kawy w serwisie Konesso
Krok
Wpisz markę ekspresu i wybierz model
Wpisz markę i model ekspresu
Podaj login lub adres email używany w sklepie Konesso.pl
Podaj numer faktury / paragonu będący dowodem zakupu urządzenia
Wybierz z listy rodzaj usterki
Wybrany rodzaj i opis usterki pomogą nam szybciej zdiagnozować przyczynę jej występowania co znacznie skróci czas naprawy.

Wybierając ten sposób nadania urządzenia samodzielnie dostarczysz spakowane urządzenie do jednego z dostępnych punktów DPD Pickup w Twojej okolicy. Otrzymasz także etykietę nadawczą którą należy wydrukować i nakleić na paczkę.


Dostępne punkty DPD

Wybierając ten sposób nadania urządzenia kurier DPD zostanie zlecony przez serwis i odbierze urządzenie ze wskazanego przez Ciebie adresu w zleceniu. Otrzymasz etykietę nadawczą którą należy wydrukować i nakleić na paczkę.


Inny adres:

Wybierając ten sposób nadania urządzenia samodzielnie zlecisz kuriera który odbierze od Ciebie paczkę i nadasz ją pod wskazany niżej adres serwisu:


ul. Świerkowa 9B
37-464 Stalowa Wola

Wybierając ten spoósb dostawy urządzenia decydujesz się na osobistą wizytę w naszym serwisie dostępnym pod adresem:


ul. Świerkowa 9B
37-464 Stalowa Wola


Dane zgłaszającego:

 

Adres odbioru: